Napačne ali nepravočasne odločitve na teh področjih imajo negativne kratkoročne in dolgoročne posledice, zaradi katerih lahko organizacija izgubi svojo konkurenčno prednost, svoje partnerje, zaostaja za prevladujočimi in uveljavljenimi trendi. Zavedati se je treba, da sodobne informacijske in telekomunikacijske tehnologije ne pomenijo zgolj osnovne podpore poslovanju in reševanja obstoječih problemov, temveč nudijo priložnosti za nove podvige, rešitve in poslovne modele. Pogoj za to je sistematičen pristop k urejanju problematike na področju informacijskih sistemov, kar v prvi vrsti zagotavlja strateško obvladovanje informatike.
Namen strateškega obvladovanja informatike v organizaciji je z informatiko podpreti vizijo ter poslovne cilje organizacije. Hkrati lahko strateško obvladovanje informatike predstavlja konkurenčno prednost, ugodnejši poslovni izid ter zadovoljne lastnike, zaposlene in odjemalce izdelkov ali storitev. Pri tem so strateško načrtovanje in spremljanje pravilne ter učinkovite izrabe informacij in z njo povezanih virov ključnega pomena.
Izvedba storitve naročniku prinaša zmanjšanje stroškov informatike glede na poslovne učinke, prilagoditev informatike poslovnim potrebam in povečanje poslovne vrednosti, evidentiranje ali le potrditev slabosti in možnih izboljšav v informatiki ter pridobitev objektivne, neobremenjene slike stanja v informatiki, ki je podlaga za izvedbo nadaljnjih ukrepov.